Next: Overordnede regler for uddannelser
Up: BILAG
Previous: BILAG
Alle censorer har sat kryds ved tilfredsstillende i det skema der
udfyldes efter eksamen.
Nedenfor gengives samtlige supplerende
censorkommentarer i perioden 1994-97:
-
En frameldt studerende var ikke meddelt mig.
-
Der bør kun benyttes én censor ved fysiske
undervisningsforsøg.
-
Det bør overvejes at give karakterer efter 13-skalaen i
fysiske undervisningsforsøg som på KU og AU.
-
De studerendes faglige niveau og forudsætninger er ikke altid
tilstrækkeligt ved eksamen i fysiske undervisningsforsøg.
-
Det virker uheldigt når en eksamen fastlagt til kl 10.00
først finder sted kl. 11.20 pga. eksamen forinden ved samme eksaminator.
-
3 timer var lovligt lidt til de stillede opgaver
[i kvantemekanik], der bør være 4 timer til rådighed.
-
Eksaminationen belyste fuldt dækkende 1) de 3 studerendes
individuelle niveau og 2) de studerendes viden om projektets
emne der svarede til det man kunne forvente af et
anvendelsesorienteret projekt.
-
Af de 18 studerende afleverede 9 blankt, formodentlig pga.
SU-regler. Iflg. mine oplysninger havde de 9 næsten ikke vist sig
ved undervisningen.
-
Såvel projektrapportens indhold som de mundtlige redegørelser
var udmærkede.
-
Når en projektopgave får et humanistisk tilsnit, vil jeg
anbefale at der fra vejleders side anføres en række minimumskrav
og bedømmelseskriterier - dette kan sagtens gøres uden at
indsnævre projektet.
- \
I et par tilfælde var det eksperimentelle indhold [ved
eksamen i fysiske undervisningsforsøg] lidt tyndt. Jeg kunne
godt ønske mig at alle fik lejlighed til at demonstrere
håndtering af moderne laboratorie-udstyr.
-
Irrelevante spørgsmål.
- 81:
-
Hvilke fagpolitiske intentioner og mål skal bære instituttets faglige arbejde, og
hvordan kan disse intentioner og mål udmøntes i konkrete planer for fælles arbejde,
når den forhåndenværende skare af personer, deres baggrund og interesser tages i
betragtning?
- 82:
-
Matematikstudiet: Undervisning på tube! Fysikstudiet: Elitært slagtehus! Er det
sådan? eller hvordan?
- 83:
-
Matematik- og fysikundervisning: Levebrød for de få og/eller ånd for de mange?
Vedrører problemet specielt kvinder? Hvad kan IMFUFA gøre?
- 84:
- IMFUFA og kombinationsuddannelserne.
- 85:
- Afhjælpning af IMFUFA s rekrutteringsproblem. Initiativ til at imødegå problemet.
- 86:
- Udvikling af IMFUFA s faglige profil i de kommende år.
- 87:
- IMFUFA i NAT-BAS.
- 88:
- IMFUFAs virksomhedskultur og sociale miljø.
- 89:
- RUC slagord og IMFUFA realiteter.
- 90:
- Hvilke jobs retter IMFUFA s uddannelser sig imod?
Er uddannelserne relevante set i det lys?
- 91:
- Hvordan arbejder vi med toninger af matematik- og fysikstudierne?
Bacheloruddannelser og IMFUFA.
- 92:
-
Om matematik og fysik-aktiviteter i IMFUFA\
(eller anderledes sagt: Dyrkelsen af
metaperspektiver på matematik og fysik i IMFUFA)
- 93:
-
Projektarbejdet i matematik- og fysikuddannelsen. Lærerstyring og/eller
studenterstyring? Hvornår er et projekt et projekt og hvornår en studiekreds?
- 94:
-
Deltagerstyret projektarbejde: Selvstændighed for gruppen, uselvstændighed
for den enkelte. Er det sådan? eller hvordan?
- 95:
- Syllabutitis.
- 96:
- IMFUFAs atomisering.
- 97:
-
Eksaminer på NAT-BAS og MAT/FYS-OB. Hvorfor og hvorfor ikke?
Hvordan og hvordan ikke?
Next: Overordnede regler for uddannelser
Up: BILAG
Previous: BILAG
Bo Jakobsen
tor nov 19 12:25:16 CET 1998